VEF JDA-10M vieglā pasažieru lidmašīna
 
JDA-10M ir vienīgā Latvijā konstruētā divmotoru lidmašīna, kuru izgatavoja VEF'a rūpnīcas cehā. Konstruktors ir latviešu izcelsmes Minesotas (ASV) universitātes aviācijas katedras profesors Jānis Akermanis. Konstrukcijas ferma - koka, šasija lidojuma laikā netiek salikta, lidmašīna ir aprīkota ar diviem 7-cilindru dzinējiem Armstrong Siddeley Cheetah IX, kura jauda ir 350 z.s., pa abiem kopā 700 z.s. Pirmais lidojums notika 1939.g. 4 septembrī, lidmašīna pacēlās no Spilves lidalauka. JDA-10M pilotēja Valsts Civilās aviolīnijas (Rīga-Liepāja aviolīnija) pilots Kārlis Alksnis. Tika plānots, Otrā pasaules kara priekšvakarā pielāgot JDA-10M bombardēšanai t.i. pārtaisīt to par vieglo bumbvedēju, bet ar šo ieceri radās tehniskas grūtības, kuras, laikam tā arī neizdevās realizēt līdz laikam, kad Latviju okupēja PSRS.
 
 
 
 
 
 
 Tehniski taktiskie parametri.  
Modelis   JDA-10M
Spārna izmērs, metros  12.40
Garums, metros  9.00
Augstums, metros  3.30
Spārna laukums, m2  24.00
Masa, kg  
  tukša lidaparāta  1680
  maksimālā pacelšanās masa  2800
Dzinēja tips  2 x Armstrong Siddeley Cheetah IX
Dzinēja jauda, z.s.  2x350
Maksimālais ātrums, km/h  350
Kreiserātrums, km/h  280
Nolidošanas attālums  560
Pacelšanās ātrums, m/min  385
Maksimālais lidojuma augstums  6800
Ekipāža, cilv.  2
 
 
 
 
 
 
 
 











 
 
Dizains un web izstrāde: @ Ainis Lociks 2006
pēdējās izmaiņas 2007.07.26
Uz augšu      

 

  Locations of visitors to this page           Rambler's Top100    
Visitor Map
Create your own visitor map!
 

     
Hosted by uCoz